Uit de praktijk

Hier belichten we voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van kortdurend generalistisch behandelen. Voorbeelden van aanbieders die actief en innovatief aan de slag zijn met een project of onderwerp en daarmee anderen willen inspireren.

Zelfevaluatie - lust of last

De zelfevaluatie: lust of last?

De zelfevaluatie: een last... of juist niet? Drie keurmerkdragers vertellen hoe zij dit zien.

Lees verder
Basissparen

Basissparen, het sparen van minuten

Wat doe je met ongebruikte behandelminuten en hoe kan je daar de zorg mee verbeteren?

Lees verder
Ervaring delen

Cliënten stimuleren hun ervaring te delen

Door cliënten te stimuleren een review achter te laten op Zorgkaart Nederland, krijg je inzicht op de verbeterpunten.

Lees verder
ROM

Gebruik van ROM tijdens de behandeling

Het gebruiken van generieke en klachtenspecifieke vragenlijsten om de voortgang van de behandeling te monitoren en zo nodig bij te stellen.

Lees verder