Vergelijk en verbeter

Binnen het Keurmerk is reflecteren, leren en verbeteren een belangrijk thema. In een organisatie zijn veel gegevens beschikbaar die hierbij kunnen helpen, zoals ROM-gegevens, CQi scores en EPD-data. KiBG maakt met deze gegevens Spiegelinformatie voor Keurmerkdragers zodat ze zich kunnen vergelijken en verbeteren.

In de Spiegelinformatie worden gegevens over behandeluitkomsten en -effecten van jouw organisatie overzichtelijk weergegeven. En: je kan je gegevens vergelijken met een benchmark van andere Keurmerkdragers. Deze Spiegelinformatie helpt om het gesprek te voeren over dingen die opvallen. Wat zijn verbeterpunten? Waar zitten goede voorbeelden? Gesprekken waarmee we samen bouwen aan een steeds betere Kortdurende GGZ. Als Keurmerkdrager heb je de mogelijkheid om verschillende vormen van Spiegelinformatie te ontvangen:

Spiegeldashboards

Iedere Keurmerkdrager ontvangt een Spiegeldashboard op basis van gegevens uit de Zelfevaluatie voor het Keurmerk. Keurmerkdragers kunnen hier op vrijwillige basis aanvullende gegevens voor aanleveren. Zie: Spiegeldashboards.

Spiegelrapportages

Keurmerkdragers die zich aansluiten bij het Netwerk Spiegelrapportages krijgen, naast het Spiegeldashboard, ook een Spiegelrapportage: een digitale infographic met gegevens over jouw zorgverlening. Zie: Netwerk Spiegelrapportages.

Bijeenkomsten: Gesprekken op basis van data

Regelmatig organiseren we bijeenkomsten waarin we de link leggen met de data en Keurmerkdragers uitdagen hierop te reflecteren. Wat valt op? Hoe zijn verschillen te verklaren? Een 'afwijkende' score is niet goed of fout, maar biedt een opening voor een gesprek. Gesprekken waardoor we steeds beter zicht krijgen op wat er allemaal gebeurt binnen de GGZ en waardoor we steeds betere verbindingen kunnen leggen en van elkaar kunnen leren.